9 uur met z’n allen weer in de auto op weg naar weer een nieuw avontuur voetballen tegen een club uit een grote plaats . Die plaats is dit keer Assen.
Na enig zoek werk waren de chauffeurs Theo Dragt en de altijd aanwezige papa Roel Boonstra Haha  precies om half 11 op het voetbal veld . Mooi maar, als je om half 11 moet ballen
is dat wel effies een probleem. Wel 10 minuten later ging het hele team koud het veld in (warm lopen is tenslotte net als trainen voor de talent lozen)
Dat ze wat later begonnen was voor mij wel even fijn want ik had in blokzijl om 9 uur nog een beker wedstrijd samen met Roel-jan en de F1 van Blokzijl.
Toen deze afgelopen was ben ik als een raket naar Assen gereden (samen met co- pilote Renate Pölkerman) om daar de wedstrijd van onze E1 te bekijken.
Onderweg naar het veld keken we tegen de rug van de goallie van ACV en zagen Damiën na een mooi opgezette aanval een met links geschoten bal belanden op de vuisten van de keeper.
De stand op dat moment nog 0 – 0. Ondanks dat Blokzijl E1 sterker was oogden we zeer onrustig en peunden de ballen lukraak naar voren en links of rechts. Met als gevolg dat het overwicht wat er was niet
werd omgezet in een voorsprong. Vanaf de kant blijvend proberen onze pupillen tot rustiger voetbal manen. Kwam daar toch de verdiende 0-1 voorsprong van de voet van Jannick Dragt.
Jammer genoeg duurde deze voorsprong maar even, mede door ons onrustig spel kwam ACV in scorings positie en was de stand weer gelijk. 1 – 1. Roepend van af de zijlijn om meer elkaar op te zoek en in de
voet te spelen kwam daar een aantal minuten later na een fantastische opbouw de 1 – 2 liep over 5 schijven. Jannick de eerste goal maakte rond hij dit ook voor de 2 super netjes af.
Niet veel later maakte Kyran Boes de 1-3 met een bal op de punt van zijn schoen geen schoonheidsprijs maar wel de enige oplossing op dat moment vol raken en hopen op al het goede.
tussen de goals van beide teams door was het aan beide kanten nog wel een aantal keren gevaarlijk met prachtige schoten op de keeper paal en lat werd het een mooie eerste helft.
Pauze. terug getrokken in de kleedkamer werd er toch nog wel ondanks het overwicht gewezen op een aantal zaken. bv neem je tijd en zorg voor overzicht , daar kunnen we ook punten mee maken
Iedereen begreep dit. 2 minuten later 2-3 weer een onbezonnen schot terwijl er tijd voldoende was en de tegen goal was een feit. maar dan staat het weer 2-3 en is de marge nog maar 1 goal.
Jongens en Manon schouders er onder en de beuk d’r in. Enrico Leeuw is niet altijd in z’n element als het om kunst gras gaat. Hij mag graag glijden over een natte gras mat maar ja dat is er hier niet bij.
Maar als hij eenmaal op snelheid is nou berg je dan maar. Vanaf eigenhelft kwam hij op stomen en raakt precies op de juiste plek de bal zodat de goallie van ACV kansloos was ter=gen dit verdiende schot. 2 – 4
De ruime voorsprong was er weer. Na gelang de wedstrijd vorderde kwam er meer rust in ons spel en zette Blokziil ACV vast op hun eigen helft. Met als gevolg mooie schoten op doel en corners de mooiste was toch wel de 2-5
Toby de gehele wedstrijd al niet onverdienstelijk bezig nam de bal en zette hoog in van af de rechter hoek van het veld. ACV lette even niet op want Jannick Dragt stond helemaal vrij een meter of 2 voorbij het doel
Toby vond Jannick en deze schoot had binnen in het dak van het doel keeper kansloos ( ik denk dat hij hem alleen heeft gehoord ) tjonge wat een goal !!!
ACV Kreeg ook nog een doelpunt na een vrije trap maakten de assenaren in de kluts hun 3e.  de laatste en 6e goal van Blokzijl kwam op naam van Enrico. eigenlijk een copie van z’n eerste. Eindstand 3 – 6

Dik verdient mannen en Manon.

Zorg voor iets meer rust in ons spel en ik weet zeker dat er een hele mooie voorjaars competitie aankomt.

Speedy gonzales