Harm Boes krijgt speld KNVB

Bron: Steenwijker Courant – 09 september 2013
Gehele Artikel Bekijk hier

Harm Boes, rechts, krijgt uit handen van Andries Huberts de oorkonde. In het midden voorzitter Jan Grendelman van sv Blokzijl. © Eigen foto

Blokzijl – Harm Boes werd zaterdag in de kantine van sv Blokzijl gehuldigd omdat hij vijftig jaar lid is van de voetbalclub. Hij meldde zich in 1963 aan als voetballer.

Tot zijn 42e speelde hij in het eerste elftal. Van 1971 tot 2004 was hij trainer van de selectie en van diverse jeugdelftallen. Hij is inmiddels meer dan twintig jaar de verzorger van het eerste elftal en de masseur van de voetbalclub. Andrie Huberts, bestuurslid van de KNVB noord, reikte Harm Boes zaterdag de zilveren speld uit voor zijn verdiensten bij de voetbalclub.

Daarnaast kreeg hij van de club een officieel wedstrijdshirt met daarop zijn naam en nummer 50. Hij ontving bovendien een dinerbon. Harm Boes werd totaal verrast door de huldiging. Hij kwam rond kwart over vijf uit de masseerkamer en zag daar zijn vrouw, kinderen, kleinkinderen, leden, sponsoren en supporters in de kantine staan.