Kolkloop Blokzijl

📷 © Henk van Benthem

42e Kolkloop in Blokzijl verplaatst naar tweede zaterdag van juli

De jaarlijkse Kolkloop in Blokzijl, die inmiddels haar 42e editie viert, zal dit jaar plaatsvinden op zaterdag 13 juli. Voorheen werd deze hardloopwedstrijd gehouden op de eerste zaterdag van augustus. De organisatie heeft echter besloten de datum te verplaatsen naar juli, om zo buiten de bouwvak te vallen en de kans op een hogere opkomst te vergroten.

De Kolkloop heeft door de jaren heen een sterke traditie opgebouwd in Blokzijl en omstreken. Sinds de eerste editie heeft het evenement zich ontwikkeld tot een vast onderdeel van de lokale sportkalender, waar zowel professionele lopers als amateurs aan deelnemen. De verandering van datum is een bewuste keuze van de organisatie om de hardlopers een betere gelegenheid te bieden om deel te nemen, zonder dat dit conflicteert met de vakantieperiode.

“We hopen dat de verschuiving naar de tweede zaterdag van juli meer deelnemers aantrekt,” aldus de organisatie. “Door de nieuwe datum vermijden we de bouwvak en kunnen meer mensen zich inschrijven en meedoen aan deze sportieve traditie.”

Ook dit jaar wordt de hardloopwedstrijd weer georganiseerd in samenwerking met Start ’78

Daarnaast is het vanaf dit jaar mogelijk om je in te schrijven via inschrijven.nl. Dit maakt het proces eenvoudiger en toegankelijker voor alle deelnemers. Meer informatie over de inschrijving en het programma is te vinden op deze pagina.

De voorbereidingen voor de 42e Kolkloop zijn in volle gang en de organisatie kijkt uit naar een succesvol evenement met een groot aantal deelnemers en enthousiaste toeschouwers.

Tijd Categorie Afstand
18:00 uur Jongens en meisjes tot 8 jaar 500 meter
18:10 uur Jongens en meisjes 8 t/m 10 jaar 1000 meter
18:25 uur Jongens en meisjes 11 t/m 14 jaar 1500 meter
18:50 uur Trimloop mannen en vrouwen 5500 meter
19:45 uur Trimloop mannen en vrouwen 8000 meter

Inschrijfgeld

Categorie Prijs
Jeugdwedstrijden t/m 14 jaar €4,00
Wedstrijden trimloop (vanaf 15 jaar) €7,50

Inschrijven en aanmelden

U bent van harte welkom om u in te schrijven en aan te melden bij MFC de Ploats in Blokzijl. Tevens bieden wij daar de gelegenheid om gebruik te maken van de kleedruimtes.

MFC de Ploats

Groenestraat 18