Op een mistige ochtend stond de JO8 van Blokzijl klaar voor hun eerste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Flevoboys. De tegenstander arriveerde met slechts vijf spelers, wat betekende dat er extra veel gewisseld moest worden bij Blokzijl.

De wedstrijd begon voortvarend voor Blokzijl. Al snel zorgde Luuk voor de 1-0 voorsprong, en hij verdubbelde de score kort daarna naar 2-0. Sophie voegde een derde doelpunt toe, waardoor Blokzijl comfortabel voor stond. Flevoboys wist echter terug te komen met twee doelpunten, waardoor de stand op 3-2 kwam.

Vigo zorgde met een mooi doelpunt voor de 4-2, gevolgd door nog een treffer van Luuk voor de 5-2. Ondanks een poging van keeper Gerjo om een schot te keren, werd het 5-3 door een doelpunt van de tegenstander. Job zette Blokzijl vervolgens op een ruimere voorsprong met een prachtig schot van afstand, gevolgd door twee snelle goals waarmee hij de stand op 8-3 bracht.

Sophie scoorde haar tweede doelpunt van de wedstrijd en Luuk maakte er 10-3 van. Job was opnieuw trefzeker en zorgde met zijn vierde goal voor 11-3. Halverwege de wedstrijd wisselden Gerjo en Guido van keeper, en Gerjo maakte meteen indruk door direct een doelpunt te scoren: 12-3. Luuk voegde nog een goal toe voor 13-3 voordat Flevoboys weer tegen scoorde, waardoor het 13-4 werd.

Levi sloot de wedstrijd in stijl af met een mooi doelpunt, waarmee de eindstand op 14-4 werd gezet. Het was een indrukwekkende start van het seizoen voor de JO8 van Blokzijl, met veel doelpunten en een sterke teamprestatie!