VV Tollebeek wint bekerwedstrijd

Bron: Steenwijker Courant – 25 augustus 2012
Gehele Artikel Bekijk hier

Blokzijl/Tollebeek – Tollebeek speelde donderdagavond haar tweede bekerwedstrijd uit tegen Blokzijl. Beide ploegen kennen elkaar goed en hebben regelmatig tegen elkaar geoefend en enkele jaren geleden elkaar ook in competitieverband getroffen.

Tollebeek begon sterk aan de wedstrijd en creëerde meteen een veldoverwicht, met goed positiespel werd de tegenstander op eigen helft vastgezet. Dit resulteerde in de 6e minuut in een doelpunt van Martin Apperlo die goed druk gaf op de achterhoede van Blokzijl met als gevolg een te korte terugspeelbal die door de snelle spits werd opgepikt. Beheerst passeerde hij de keeper en schoof 0-1 binnen. Even later kopte gelegenheidsrechtsbuiten Rogier Kemmeren hard op de lat, helaas geen treffer. In de 13e minuut was het weer Martin Apperlo die bij de tweede paal raak kopte na een mooie voorzet van Joost Swart: 0-2. Tollebeek bleef een veldoverwicht houden, maar toch wist Blokzijl via Boaz Mooiweer uit een goed genomen vrije trap te scoren: 1-2. Tollebeek bleef doorgaan en in de 41e minuut was het opnieuw Martin Apperlo die uit een scrimmage voor het doel zijn derde goal van de avond binnenschoot, een mooie hattrick. Vlak voor rust werd het zelfs 1-4 toen Stan Boons Marco Jonkers met een steekbal vrij voor de keeper zette en Jonkers beheerst scoorde. Toch wist Blokzijl opnieuw te scoren toen de achterhoede van Tollebeek eventjes niet attent reageerde en Dick van Eerde voor de thuisploeg op slag van rust scoorde 2-4. Dit was tevens de ruststand. Na rust eenzelfde spelbeeld. In de 58e minuut liep Tollebeek verder uit toen Rogier Kemmeren werd gevloerd binnen de 16 meter, penalty. Jordy Schouten voltrok het vonnis foutloos: 2-5. Bij Tollebeek werden daarna 3 spelers gewisseld, dit kwam het spel niet ten goede, het werd erg rommelig en Blokzijl wist hierdoor nog enkele mogelijkheden te creëren. Tollebeek counterde nog een paar keer gevaarlijk. Daarbij werd Karel van Dijke nog een keer zeer hardhandig gevloerd toen hij met de bal aan de voet het hele veld overstak en net buiten de 16 werd neergelegd. In de slotfase stuurde Stan Boons Marco Jonkers nog een keer weg in de diepte. Jonkers bleef rustig en scoorde beheerst 2-6. Dit was tevens de eindstand.