Vandaag de "return" tegen CVVO VR1, de uitwedstrijd werden daar punten verspeeld, we speelden daar 2-2, dar was zo'n wedstrijd van : als je de kansen zelf niet afmaakt, dan scoort de tegenstander ze wel. En we waren gewaarschuwd, want CVVO wist vorige week te winnen van Steenwijkerwold, dar was wel verrassend te noemen. Vandaag was het even puzzelen voor Henk, Herma en Janina zaten in Meppel met hun team en moesten zo snel mogelijk weer in Blokzijl komen om ons te versterken.  Janine is nog geblesseerd en Leonie heeft besloten dat het nu echt gedaan is wat betreft het voetbal (keepen). Paula stond gister nog op de ski's in Oostenrijk en haastte zich naar Blokzijl om zich bij de dames te voegen. Janita kwam eerder terug van een weekendje weg, en zo stonden er gelukkig 14 dames in de kleedkamer. Dan hebben we nog "team uitbreiding" . Renske is namelijk bevallen van een kerngezonde dochter. Dat is mooi voor de toekomst van het dames voetbal in Blokzijl, 5 dames die de afgelopen jaren zijn bevallen  en allemaal meisjes die natuurlijk het talent van hun moeders hebben om hun kusten later te vertonen in Blokzijl. Voor de verhouding in Blokzijl, wordt er een enkele jongen op de wereld gezet, die later ook bij de club aansluiten en ook voor de nodige kantine omzet zullen zorgen.   Dan de wedstrijd, op het hobbelige hoofdveld stonden de dames er klaar voor, Blokzijl speelde eerst met de wind tegen. Al gauw bleek dat we ook een beetje tegen ons zelf speelden, of dit nu debet aan het veld was, of de zenuwen om maar niet te willen verliezen, zeg het maar. Het liep eerst gewoon niet. CVVO maakte gebruik van het feit dat ze de wind mee hadden en waren net iets feller en zorgvuldiger met hun spel. Na een kwartier keken we tegen een 0-1 achterstand aan. Balverlies op het middenveld en er was een snelle aanval geboren die tot doelpunt gepromoveerd werd. Kleine kansjes kwamen er wel voor Blokzijl, maar het schot mistte de richting van het doel, en als dat wel richting het doel ging, dan was de bal een prooi voor de keepster. CVVO kwam na 25 minuten zelfs op 0-2, dat was wel een beetje zuur omdat Blokzijl net een beetje grip op de wedstrijd (en het veld) leek te krijgen. Gelukkig kwam de aansluitingstreffer al gauw, Yvette kon na een voorzet van Marjolein haar voet net iets eerder tegen de bal zetten en deze lag achter de keepster van CVVO. Na zo'n 40 minuten kreeg CVVO een vrije trap op de hoek van de 16, de speelster krulde de bal over de muur heen en onder de lat door, Herma kansloos. We gingen rusten met een 1-3 achterstand. De koppies moesten omhoog, we gingen hier thuis toch geen punten verspelen! De 2e helft was nog maar net aan de gang en Yvette probeerde op de rand van de 16 meter de keepster te passeren met een geplaatst schot in de hoek, dat lukte! 2-3. Je zag dat Blokzijl in een flow kwam en aanval na aanval ging richting het doel van CVVO. de 3-3 hing in de lucht, deze viel ook na zo'n 60 minuten. Een prachtig opgebouwde aanval waar wekelijks op getraind wordt, lukte nu ook. Er werd ( op het haast inmiddels onmogelijke bespeelbare hobbelveld) een aanval opgezet van achteruit, Janita plaatste de bal bij Maggie in de voeten, Marjolein liep uit de rug van haar tegenstander en kreeg de bal op maat, ze kon hem mooi voorzetten en Yvette kopte de bal hard achter de keepster. We stonden gelijk, maar wilden meer. CVVO leek tevreden met een punt, Blokzijl zette in op 3 punten. Er werd hard gewerkt door iedereen, we moesten het vol houden, ondanks dat we maar 1 keer in de week trainen, ( de rest van de tegenstanders trainen 2x in de week) leek Blokzijl het op conditioneel vlak te winnen van deze jonge meiden.  Toch een gevaarlijke uitbraak van CVVO, een speelster loopt alleen op keepster Herma af, maar Herma kwam als winnaar uit dit duel, en hield ons op de been. Blokzijl bleef zoeken naar het 4e doelpunt, die viel uiteindelijk een kwartier voor tijd. Weer was het Yvette,die vandaag op dreef was,en voor haar 4e tekende deze middag. Er kwamen nog wat kansen op de 5e en 6e goal, maar deze bleven uit. We hebben vandaag laten zien dat we om kunnen schakelen en na een achterstand in onszelf blijven geloven. Volgende week zijn we vrij, dus kunnen we even bijtanken van deze toch wel pittige wedstrijden die we gehad hebben. Later op de middag bleek dat Ens had verloren dus nemen we daar nog meer afstand van, Emmeloord bleef op 0-0 steken tegen Urk, dus lopen we daar iets op in. En die krijgen we ook nog thuis, op ons "eigen hobbelige veld" en dan hebben we iets recht te zetten. De eerstvolgende wedstrijd is een "kleine derby", namelijk tegen de Belt. Op 4 april, thuis om 14:30 uur.