sv Blokzijl viert feest

Bron: Steenwijker Courant – 18 mei 2011
Gehele Artikel Bekijk hier

Blokzijl – De voetbalclub in Blokzijl viert feest. Wethouder Peter van der Terp opent vrijdagavond 20 mei om zeven uur het nieuwe complex van sv Blokzijl.

Vanaf acht uur is er een receptie voor genodigden. Zaterdagmiddag 21 mei om twaalf uur wordt een plaquette in het pand gemetseld, om een uur is er een voetbalclinic voor de jeugd. Dit gebeurt door oud-voetballer Maarten de Jong van voetbalclub Heerenveen. Wedstrijd Om vier uur binden het elftal van oud-Heerenveen en een selectie van sv Blokzijl de strijd met elkaar aan. Voor Heerenveen komen in elk geval Gert Jan Verbeek, de huidige trainer van AZ Alkmaar en Maarten de Jong uit. René Groen, voormalig voetballer van Heerenveen en vv Steenwijk, maar tegenwoordig lid van sv Blokzijl, speelt in het groen/wit van Blokzijl. Na de wedstrijd kan de jeugd penalty schieten. De doelman van Heerenveen staat dan in de goal. Diverse kramen rond het veld, met onder andere suikerspinnen, popcorn en een heuse barbecue completeren het voetbalfeestje. Er is bovendien een springkussen voor de jeugd. Feestavond ’s Avonds vanaf negen uur gaat het feest verder met de band The Mates. Iedereen is van harte welkom om overdag of ’s avonds een kijkje te nemen. De entree is gratis. De voetbalvereniging in Blokzijl is blij met de nieuwe accommodatie. Met behulp van veel vrijwilligers staat er een sportcomplex waarmee de club weer jaren vooruit kan. De club viert dit jaar ook zijn negentigjarig bestaan. Alle reden dus om de feestneus op te zetten.