Een drietal wedstrijden van 20 minuten op het mooie sportpark van DVSV in Darp. Onwennig  starten we de eerste wedstrijd tegen de meest sterke tegenstander Rouveen. Hoe moet het spel gespeelt worden? wat mag wel en niet in deze competitie? Al snel werden onze meiden op achterstand gezet dit kwam door de kwaliteit van SV Rouveen.

Al snel had ons team in de gaten hoe we moesten spelen en op basis van karakter maakte we gelijk 1-1. De spanning bleef in de wedstrijd en nogmaals moesten wij een tegendoelpunt incasseren.  In een gevecht op leven en dood konden we de wedstrijd op een gelijk spel brengen 2-2.  Een prima resultaat.

De tweede wedstrijd was tegen Desz. Het leek ons een pittige tegenstander van het zelfde formaat als Rouveen.  Maar niets bleek minder waar.  Uit Zwartsluis mogen dan zeer manlijke vrouwen vandaan komen maar wij hebben ze letterlijke van de mat gespeeld. Om Paula schoffelde een M/V onder het mooie laken van DVSV. Met 1-0 droop deze tegenstander weer af.
Onze derde tegenstander was DVSV. De 15tal meiden van DVSV hadden al 2 keer verloren. Verdedigen, verdedigen was hun enige motto.

Ondanks deze verdediging houding kon VeBlo dit toernooi mooi afsluiten met een 0-2 overwinning.

Leerpunt was wel … Willen we succesvol zijn in deze competitie en succesvol zijn in de 11 tal competitie dan moeten we zorgen dat we met meer vrouwen aan dit spelletje deelnemen. Het is een perfecte training voor ons voetballend elftal maar we moeten er voor zorgen dat speelsters oververmoeid raken.

Programma van de komende week:

Zaterdagmiddag 10 september : 11 tal competitie Uit tegen Ens vr 1, aanvang  14.30 uur.
Zaterdagmiddag 17 september:  11 tal competitie Uit tegen Olde Veste 54 Vr2, aanvang  14.30 uur.
Vrijdagavond 23 september : uit in Rouveen, 2e ronde 7 tal toernooi tegen Rouveen, DVSV, en DESZ, aanvang 19.00 uur