Vandaag stond de uitwedstrijd tegen SJO OFW op het programma. Na de mooie winst vorige week op de koploper werd er wat van de jongens van Blokzijl verwacht.

Jesse keerde na een blessure terug en startte in de basis. Helaas konden Milan en Janick door blessures nog niet meedoen.

De wedstrijd was nog geen minuut oud toen Toby al aan de handrem moest trekken en de snelle uitgebroken spits van OFW tegen de grond werkte. En daar was de eerste mogelijkheid voor OFW. Gelukkig voor Blokzijl had de strafschopnemer het vizier nog niet scherp en pegelde hij de bal op de lat. Blokzijl wist dat ze het vandaag niet kado gingen krijgen en moesten strijden voor iede bal. Damien was een paar keer gevaarlijk vanaf de rechterflank maar het lukte niet om te scoren. Na een hoge bal was het Swen die de bal in de verre hoek boven in de goal kopte. 0-1.

Niet veel later via een mooie combinatie over linkerflank waarbij de bal goed werd rondgetikt door Jayden, Twan en Anne was het Damien die aan het einde van deze combinatie stond en de 0-2 intikte.

Zo’n 10 minuten voor de rust werd het 0-3 door opnieuw Swen.

Niet veel later werd Anne onderuitgehaald binnen de 16 en zorgde hij er zelf voor dat de 0-4 op het scorebord kwam en zo leek de wedstrijd gespeeld. Niets was minder waar toen een slechte doeltrap in de voeten van een speler van OFW kwam. Deze aarzelde niet en schoot de bal hard en hoog over Jorgen heen.

Zo gingen we de rust in met een riante 1-4 voorsprong.

Na de rust waren de rollen totaal omgedraaid en was het OFW dat heel vlot na de rust de 2-4 maakte. OFW drukte door en Blokzijl wist niet hoe ze onder de druk vandaan moesten komen. Zo werd het ook nog 3-4 en was het echt alle zeilen bij zetten om de  3 punten mee naar Blokzijl te nemen. Na het uitvallen van Jesse in de rust was het Kyran die met een knieblessure uit viel. Vervolgens viel Lesley uit met een enkelblessure en moest er het nog het nodige omgezet worden. Er werd door de coaches voor gekozen om de winst veilig te stellen en daarom werd Anne uit de punt van de aanval gehaald en kwam hij voor Toby te spelen. Deze twee hadden de laatste minuten veel werk met de rappen en handige spits van OFW.

Gelukkig was daar het verlossende eindsignaal van de scheidsrechter en zo kon Blokzijl de punten toch mee naar huis nemen. De jongens van Blokzijl mogen blij zijn dan OFW niet langszij is gekomen want dat was zeer terecht geweest op basis van de tweede helft.