Wederom gaat een wedstrijd van Blokzijl 2 de boeken in als een gedenkwaardige. Saillaint detail is dat deze wedstrijd voor de 2e keer dit seizoen de ‘0’ werd gehouden, voor Sander dus voor de 2e keer in zijn carrière een clean-sheet.  Echter, de hoofdrol was voor iemand anders.

De op 11 mei 45-jaar geworden Everard Rabbinge nam een zuivere hattrick voor zijn rekening. Zat hij de 1e helft nog ‘disciplinair’ op de bank, de 2e helft nam hij op een fantastische manier wraak op leider Henk.

Allereerst nam hij een corner van Wesley fabelachtige wijze op zijn pantoffel. 2 man op de doellijn én de keeper hebben alleen ‘iets voorbij horen zoeven’.  Als een kanonskogel sloeg de bal tegen de touwen.

Zijn 2e treffer betrof een inkoppertje van dichtbij en de 3e werkte hij met veel gevoel in de kruising.  Een treffer tussendoor van Raimon bracht de eindstand dus op 4-0.

Op het terras tracteerde Everard op een kratje bier vanwege zijn verjaardag.

Ook loste Berry zijn weddenschap met Sander in, dus nog een kratje.

In het profvoetbal mag een speler die een hattrick scoort de wedstrijdbal houden. Aangezien de SV Blokzijl al genoeg moeite moet doen om de boel draaiende te houden wenste penningmeester Mark Slagter hieraan geen medewerking verlenen. Een afgeschreven bal bracht, als geintje, soelaas.

*Deze werd door de leider aan Everard overhandigd, waarvan bijgaand een foto.