Na de afgelopen 2 wedstrijden waarbij de beide koplopers werden verslagen was vandaag de huidige nummer 4 onze volgende tegenstander. CVVO dat definitief afgehaakt is voor de titel wilde vandaag vol voor de derde plek gaan. Bij winst van CVVO zouden ze 1 punt boven Blokzijl komen te staan. Bij winst van Blokzijl blijft nog steeds dat sprankje hoop op het kampioenschap hoewel we wel volledig afhankelijk blijven van de uitslagen van Heerenveen en Heerenveense Boys.

Om 09.00u werd er afgetrapt en Blokzijl liet meteen zien dat het vandaag graag wilde winnen. CVVO liet zich erchter ook meteen zien en hun rappe rechtsbuiten was Karol keer op keer te snel af. Na ongeveer een kwartier kwam CVVO op voorsprong toen een voorzet van de rechtsbuiten van CVVO via Enrico achter Jorgen belandde. 4 minuten later trok Toby de stand gelijk door bij een corner de rebound goed in te schieten. Na de 1-1 zette CVVO verder aan en was het voetbal van Blokzijl geen schim van de afgelopen weken. Iedere keer waren we net te laat en kwamen ballen niet of nauwelijks aan. In de 25e minuut maakte CVVO de 2-1 en de angst leek verder in de ploeg te kruipen bij Blokzijl. Tot aan de rust golfde het spel constant op en neer. Het was Toby die op slag van rust de 2-2 binnen schoot waardoor we met een iets rustiger gevoel de kleedkamer ingingen.

Na de rust was het opnieuw die Toby die zorgde voor een doelpunt. Voor het eerst deze wedstrijd kwam Blokzijl op voorsprong, 2-3. Een paar minuten na het doelpunt van Toby kwam Thijs in het veld. Bij een van de aanvallen waarbij Thijs mee liep stond hij meteen op de juiste plek om de rebound in te schieten en zo Blokzijl naar een veilige marge te schieten, 2-4. Nog geen 2 minuten later was het toch weer CVVO dat met een prachtig doelpunt voor de 3-4 zorgde en zo de druk weer bij Blokzijl legde. Het restant van de wedstrijd werd netjes uitgespeeld en zo nam Blokzijl opnieuw 3 punten mee en deed het ieder geval goede zaken voor de 3e plaats. Met de andere uitslagen van vandaag maakt Blokzijl nog steeds een kleine kans op het kampioenschap. Blokzijl zal daar zelf de resterende wedstrijden voor moeten winnen en is dan nog afhankelijk van wat de concurrentie doet.