Aan de voorbereiding kon het vandaag niet liggen. I.v.m. een geplande wedstrijd van de dames en het slechte trainingsveld kon de JO15 uitwijken naar het trainingsveld van VV Scheerwolde. Ook daar was het veld erg nat en hebben we een uurtje getraind tijdens een buitje dat al minimaal een paar uurtjes duurde. De sfeer was meer dan goed en na een uur trainen waarbij er veel gelachen werd was er niemand meer schoon en droog.

Vanmorgen geen regen, maar wel een licht bevroren veld.

Vol goede moed door de prestaties van de afgelopen weken heerste er een sfeer binnen de groep dat ook vandaag ‘gewoon’ gewonnen moest worden.

Aan het begin van de wedstrijd waren er al meteen de nodige kansen maar liet het veldspel te wensen over. Waar normaal makkelijk en vlot werd gecombineerd liep alles nu wat stroever. Mede door de passieve tegenstander kwam Blokzijl ook niet echt aan het spel toe wat ze normaal spelen.

Na enkele kansen was het Sander die met een prachtig afstandsschot de keeper verraste en de stand op 1-0 zette.

Nog geen 5 minuten later schoot Anne na goed doorgaan binnen en zette de stand op 2-0.

De ban leek gebroken en even leek Blokzijl wat meer aan voetballen toe te komen. Blokzijl kon niet doordrukken en veel aanvallen smoorden en ook een paar opgelegde kansen werden niet afgemaakt. Een paar minuten later leek het 3-0 te worden maar volgens de grensrechter was de bal de lijn niet gepasseerd. Toch was het Blokzijl dat de 3-0 maakte, wederom was het Anne die scoorde.

Meteen na de 3-0 was het opnieuw Anne die de keeper probeerde te passeren, de keeper pareerde de bal en kwam buiten de 16 voor de voeten van Sander, die haalde uit en zo maakt Sander zijn tweede doelpunt van de dag, 4-0. Met deze stand zochten beide teams de kleedkamer op.

In de rust onder het genot van een warm bakje thee hebben we met elkaar afgesproken dat we minimaal de dubbele cijfers wilden halen vandaag, vooral omdat de tegenstander totaal niet in de wedstrijd zat de tegenstander duidelijk 2 maatjes te klein was voor Blokzijl.

Na de thee was het Milan die de 5-0 binnenschoot, en na goed doorgaan leek Mike de 6-0 binnen te schieten. Deze goal werd afgekeurd vanwege buitenspel.

Nadat de grensrechter nog een paar de vlag omhoog had gedaan voor buitenspel werd de stand naar 6-0 getild door Remco. Hij rondde een mooie combinatie met Anne beheerst af. Het enige wat Urk nog deed was tegenhouden, dit kwam niet ten goede van het spel van Blokzijl. Toch werd ook de 7-0 gemaakt, opnieuw was het Remco die scoorde nadat Kyran de bal goed terug had gelegd.

De 8-0 werd gemaakt door Kyran toen hij een steekpass van Remco goed afmaakte.

Met nog maar 6 minuten op de klok gaf Blokzijl toch nog een keer gas omdat het tam toch graag de dubbele cijfers wilde halen.

Na een vlotte combinatie tussen Twan en Milan was het Milan die zorgde voor de 9-0.

Meteen na de 9-0 kon Remco via een solo de 16 van Urk ongehinderd binnen lopen en de 10-0 op het scorebord zetten.

Na de 10-0 waren er nog slechts een paar minuten te spelen, Blokzijl drong niet meer aan en zo bleef het 10-0, een dikverdiende overwinning waardoor Blokzijl nog steeds strijdt voor een plek bij de eerste 3.