Vandaag stond de topper tegen Olyphia op het programma. Olyphia, de huidige koploper kon bij winst van Blokzijl tot op 2 punten worden genaderd.  Jos en Swen waren afwezig en door blessures konden we vandaag niet beschikken over Janick, Milan en Jesse.

Blokzijl begon sterk aan de wedstrijd en had het meeste balbezit en daarbij enkele grote kansen voor Kyran, Damien, Anne en Remco. Helaas vonden ze de keeper op hun weg of vloog de bal net voorlangs of over.  Na ongeveer 20 minuten spelen kwam Olyphia er uit en zag een inzet net voorlangs gaan. Niet veel later opnieuw een kans voor Olyphia, deze werd wel afgerond en zo stond het 0-1 voor de bezoekers.

Blokzijl bleef voetballen maar had het geluk niet aan hun zijde.

Na opnieuw een uitbraak van een speler van Olyphia werd het volledig tegen de verhoudingen in 0-2.

Voor de rust kreeg Blokzijl via een hoekschop nog een grote kans op de aansluitingstreffer, helaas ging ook deze bal er niet in en zochten de teams met 0-2 de kleedkamers op.

In de rust hebben we de tijd genomen om het strijdplan door te nemen en iets aan te passen om zo die belangrijke aansluitingstreffer te maken. Na een paar minuten brak Lesley uit over de linkerflank en gaf de bal goed voor, Damien zette zijn voet er tegenaan en ronde beheerst af, 1-2. Blokzijl rook de dat er meer in zat en drukte door. Achterin werd er goed gecommuniceerd waardoor de tegenstander moeite had om er doorheen te komen. De sterke spits had door toedoen van Kyran niet zoveel meer te vertellen en op de momenten dat hij toch doorbrak stond Toby goed om de spits af te stoppen.

Na een goede combinatie over de rechterflank was het Remco die Anne in stelling bracht die vervolgens de stand gelijk trok, 2-2.

Olyphia was duidelijk uit het veld geslagen maar leek via een goede combinatie toch weer op voorsprong te komen. De goal werd echter terecht afgekeurd vanwege buitenspel.

Dit was het moment om nog een keer goed aan te zetten. Anne zorgde met zijn tweede treffer van de dag voor de 3-2 en liet de toeschouwers zien dat ze niet voor niets waren gekomen. Wat volgde waren 10 spannende minuten waarbij Olyphia nog een paar keer dicht bij de 3-3 was maar door goed keeperswerk van Jorgen en prima uitverdedigen van Jayden, Toby en Karol lukte het Olyphia niet om de bal tegen de touwen te jagen. In de laatste minuten had Anne de kans op 4-2 maar door een goede redding van de keeper van Olyphia ging de bal net naast. Zo werd er afgefloten met een terechte uitslag van 3-2.

Jongens, jullie mogen trots zijn op dit resultaat! Jullie hebben laten zien dat jullie met inzet, teamwork en vaak mooi verzorgd voetbal in staat zijn om het publiek te vermaken en belangrijke wedstrijden te winnen!

Mike de Jong, trainer/coach